Santiago de Compostela dag 10

21 mei 2023 - Molinaseca, Spanje

Vanmorgen vroeg op want je moest om 8 uur de auberge verlaten. Voor fietsers een nadeel omdat het dan nog best fris is. Eerste uur dus lekker doorgetrapt, toch weinig te zien en lekker warm worden.

Daarna over een oude brug, heb hier vanaf statief een foto van mezelf gemaakt, zelfde compositie als van het boekje alleen tegenlicht zo vroeg. Eerste stadje maar koffie en een grote plak cake genomen want ik moest een flinke heuvel op Galicië in.

Bovenop staat het Cruz del Ferro, een pilaar waar de meesten iets achterlaten, ter verlichting of om te gedenken. Ik had van mijn schoonzus(sen) een steen meegekregen voor dit doel. Heb hem opgedragen aan Ane, de schoonvader van mijn schoonzus, van hem had ik ook de Jacobsschelp gekregen.

Daarna heerlijk afdalen door mooie natuur, hele berghellingen vol bloeiende brem. Ben eerder gestopt dan gepland, dorpje lag er zo mooi bij en nu had ik meer tijd om nog wat was te doen. Adios!

1. Hans van der horst:
    21 mei 2023
    Wat een respect Peter en dan ook nog eens geen houtgestookt heet bad zoals bij ons in de tuin.
  2. Peter Pluister:
    21 mei 2023
    Dankje, doe vanaf vandaag ook rustiger aan, lig ook goed op schema
  3. Arjen:
    21 mei 2023
    Toch alweer een dag of 8-9 zo'n 100km. Fysiek dus pittig aan het worden. Ik zeg: hotel met warm bad en ontbijt tot 9uur. 😀 Veel plezier en weinig pech.
  4. Peter Pluister:
    21 mei 2023
    Doe ik. Nog zo'n 225km komende 3 dagen, dus rustig aan en genieten. Mooi stukje is dit ook