Santiago de Compostela dag 5

16 mei 2023 - Puente La Reina, Spanje

Zoals beloofd een foto van het Castillo naast het hotel. Vandaag begon met een klimmetje en daarna lekker 10km afdalen. Even later voor het eerst gravel door de kloof van Lumbier, mooi ruig niet groot. Vervolgens 25km frisse tegenwind, wel droog (ieder nadeel..), ik weet nu waarom Miguel Indurain zo sterk was, als je iedere dag windkracht 5 tegen hebt.. Ik kon pas laat aan de koffie, kwam 1 (race)fietser tegen en geen pelgrims nog, alle café 's en restaurants waren ook dicht op dit stukje route. Pas 5km voor mijn eindbestemming van vandaag meerdere pelgrims, auberges, etc. Maar mijn verkoudheid die ik uit NL meenam speelt op dus maar een kamer apart geboekt.

1. Arjen:
    16 mei 2023
    Die pelgrims zijn op zoek naar verlossing of gewoon Jezus. Jij naar gravel en top vd heuvel. Wel een verschil Peter. :-) Veel plezier!
  2. Peter Pluister:
    Dankje Arjen. En de col de Somport ging wel, frisjes maar goed te doen, vandaag tegenwind vond ik minder..
  3. Sylvia van der Horst:
    16 mei 2023
    Knap hoor, wat een tocht😅
    Doe je goed een hotelletje pakken.
    Hopelijk kom je snel van je verkoudheid af.