Santiago de Compostela dag 8

19 mei 2023 - Rotterdam, Nederland

Vanmorgen rustig opgestaan, had heerlijk gegeten maar de vino tinto die hoorde bij het dagmenu voelde ik wel. Ik had direct al gravel, omdat ik gisteren iets was afgeweken ging dit 15km door, maar mijn 'oude' mountainbike is hiervoor gemaakt dus dat voelde soepel en vertrouwd.

Even verder kwam ik aan op de Tierra de Campos, voelde als de Wieringermeer, vlak, wind en nog uitgestrekter, duurt zo'n 200km. Ik snap nu waarom de meeste wandelaars dit het minste stuk vinden. Niet voor mij, lekker doortrappen, wind schuin van achter. Na 110km ging ik maar eens op zoek naar een slaapplek. Booking.com had niets in de buurt, of vol of te duur. Toevallig stond ik tegenover een Auberge, na een tijdje zoeken vonden ze nog een bed op de grote slaapzaal voor me. Ben benieuwd, heb dus niet voor niets mijn slaapzak mee. Straks met de pot mee-eten, wat een belevenis dit. Er zijn denk ik 50 wandelaars en nu dus 1 fietser erbij

1. Sylvia van der Horst:
    19 mei 2023
    Vast gezellig zo groep van 50 wandelaars, hoop dat je geen snurker op de zaal heb.
    Maar waarschijnlijk na nog een vino tinto slaap je overal doorheen 😇
  2. Francis:
    20 mei 2023
    Prachtige plaatjes weer. Ik hoop voor je dat je slaapgenoten je niet wakker hebben gesnurkt 😎
  3. Peter Pluister:
    20 mei 2023
    Heb maar even wat gesnurk gehoord, daarna zelf meegedaan. Alleen die wandelaars beginnen zo vroeg.. de eersten om 5uur en de laatsten om 7 uur. Ik ga meestal om 8 uur eruit en om half 10 op de fiets
  4. Hans:
    Hoi Peter
    Weer ff bijgelezen
    Klinkt als een mooi avontuur! Veul plezier!!Bonne route in het spaans dan.